יום רביעי, 7 בנובמבר 2012

הסעות עובדים - סיפור של לקוחה


הסיפור שלי עם הסעות עובדים התחיל בשנת 1998. באוגוסט של אותה שנה התקבלתי לעבודה בחברת אל על בתור דיילת קרקע. למי מכם שלא יודע, דיילים באל על בין אם הם דיילי קרקע או אוויר – עובדים במשמרות. כל משמרת מנתה בין 15 ל30 דיילים והיו כחמש משמרות עיקריות בכל יום.

הסעות עובדים - איזה פינוק


כשמדברים על משמרות לילה בעיקר, בלתי נמנע לדבר גם על הסעות עובדים שכן לא ייתכן שעובדים יגיעו בכוחות עצמם למשמרות אלו. המשמרות שלנו התחילו והסתיימו בשעות מוזרות ומגוונות כמו למשל משמרת שהתחילה בחצות והסתיימה בשש בבוקר. הסעות העובדים שלנו פעלו כל יום כל היום ולמעשה נחלקו לשני סוגים.

מוניות לקחו מספר דיילים שגרו באותו אזור ופיזרו אותם לבתים. תוך כשעה כולם כבר היו בבית או בכלל מתחת לשמיכה.

אוטובוסים גדולים שלקחו מספר גדול של אנשים שסיימו את המשמרת שלהם. היו שתי הסעות עובדים שפיזרו דיילים הביתה באוטובוסים גדולים וזה היה קורה בסיום משמרות גדולות בשעה רבע לשבע בבוקר ושתיים בצהריים.
רוב הדיילים לא אהבו את ההסעות באוטובוסים כי הם היו עוצרים להם בתחנות קבועות ולא מפזרות ממש על סף דלת הבית כפי שהיה קורה עם המוניות.

זכור לי מקרה בו ההנהלה רצתה לצמצם בהוצאות ועלויות של הסעות העובדים והחליטו על דילול ההסעות. כלומר, לא לכל משמרת היו הסעות עובדים ונאלצנו להגיע עצמאית למשמרת או לחזור בצורה עצמאית לבתים עם סיומה. כמובן שההחלטה הזו והביצוע שלה לא החזיקו זמן רב כיוון שהתנגדנו להרעת התנאים ואף התמרדנו ולא הגענו לחלק מהמשמרות או שממש איחרנו בטענה שהתקשינו להגיע וכדומה..

הסעות עובדים לעיתים נתפסות כפינוק של עובדים ויש נטייה לחשוב שחברה שמעניקה לעובדיה שירותי הסעות היא חברה שמפנקת את העובדים שלה אך האמת היא שבסוג עבודה כזה זהו צורך קיומי! לא ייתכן שעובדים ייסעו באוטו שלהם או בתחבורה ציבורית כשהם היו ערים כל הלילה, כשהם עייפים וטרוטי עיניים.

הסעות עובדים זו הוצאה לארגון אך בטיחות העובדים מעל לכל וכמובן התנהלות תקינה של משמרת בין אם היא במהלך היום או הלילה.

באל על עבדתי עד סוף שנת 2003 ועד היום הסעות העובדים זכורות לי בעיקר בשל ההירדמויות שלי אל המשמרת של הלילה ובחזרה ממנה הביתה.

אהבתם? למידע נוסף כנסו לאתר שלנו: www.shiran-tours.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה